7 trükk a sikeres napelem pályázathoz
2024. január 18. írta: Wagner Solar

7 trükk a sikeres napelem pályázathoz

Összegyűjtöttük a Napenergia Plusz Program regisztrációjának tapasztalatait és azt is, hogy min műlik, hogy sikeresen pályázzunk.  

Január 15-én ahogy az várható volt, teljesen befagyott a pályázati portál és majdnem a teljes napot rá kellett szánni a regisztrációra. A fennakadást az ügyfélkapus belépés okozta, de az első napot követően ez a probléma megoldódott. Az első napon 11.000 ember adta le sikeresen a regisztrációját, míg 16-án 17.000-nél járt a szám, 17-én már 20.000-nél járt a regisztrálók száma. A portál pedig január 18-án még mindig fogadja az akkumulátorokkal felvértezett napelemes rendszereket telepíteni vágyók regisztrációját.

20210312_144342_s.jpg

Az előzetes információk alapján körülbelül 15.000 támogatott napelemes beruházással számolt a kormány a pályázat kihirdetésekor. A regisztrálók száma már most látható, hogy jócskán meghaladta az előzetes várakozásokat, a kormány bizonyára azért engedi ezt, mert azzal számol, hogy többen nem felelnek majd meg a feltételeknek és lesznek olyanok is, akik meggondolják magukat.

Az előzetes információk szerint: "A vissza nem térítendő támogatás keretének kimerülése esetén a Támogató hivatalos honlapján, valamint a pályázati felületen a felfüggesztésről/lezárásról szóló közlemény megjelenését követő 24 órán belül benyújtott támogatási kérelmek még feldolgozásra kerülnek."

Vagyis jóval a keretszám felett be tudnak majd az érdeklődők regisztrálni. Ez egyfajta felmérés is lehet kormányzati oldalon, hogy mekkora az érdeklődés az akkumulátorral kombinált napelemes megoldások iránt. Nagy valószínűséggel a regisztrációk sorrendjében fog a támogató visszajelezni a pályázóknak, így akik már első napon leadták regisztrációjukat, feltételezhetően hamarabb megkapják a várva várt pozitív visszajelzést vagy hiánypótlást, mint azok, akik csak néhány nap elteltével tették meg ugyanezt, bár erről a Támogató és a különböző médiumok is eltérően nyilatkoznak.

És akkor nézzük, hogy a regisztrációt követően min múlik, hogy sikeres legyen a pályázatunk.

1. Folyamatosan ellenőrizzük a pályázati portálon a Támogató értesítéseit

Gyorsan fordulhat a kocka a regisztráció után, ugyanis nem kapunk e-mail értesítést a támogató válaszáról, így ha valaki több nap után fedezi fel, hogy pozitív visszajelzést kapott, akár el is bukhatja a pályázatot. Éppen ezért nagyon fontos, hogy sűrűn ellenőrizzük a pályázati portált! A Támogató 15 munkanapon belüli visszajelzést vállalt előzetesen, így érdemes kitartóan ellenőrizni a hivatkozott weboldalt, ne lankadjon a lelkesedésünk!A kivitelezői regisztráció során se kaptunk e-mail értesítést, így ennek fontosságát tapasztalatból írjuk.

2. A gyorsaság kulcsfontosságú

Nem csak a fent említett visszajelzést érdemes hamar azonosítanunk, de kritikusan fontos, hogy minél hamarabb leadjuk a szükséges dokumentumokat, mert a leadás érkezési sorrendjében történik majd a támogatási összegek allokálása. Így kialakulhat az a helyzet, hogy valaki a 20.000-ik regisztráló volt január 15-én, de időben észrevette a pozitív visszajelzést, nincs hiánypótlása, kiválasztotta a kivitelezőt, így azonnal le tudja adni a második körös anyagokat, így megkapja a támogatási összeget, mert gyorsabban reagált, mint a többiek.


3. Kivitelező kiválasztása

Amennyiben követjük a hivatalos pályázati folyamatot és csak a pozitív visszajelzés után kezdünk válogatni a cégek ajánlatai között, nagy valószínűséggel lecsúszhatunk az 5 millió Ft-os támogatási összegről. Az érezheti magát nyeregben, aki kiválasztja a telepítő céget, eldönti, hogy mi a számára ideális termékkör, véglegesíti az árajánlatot, a szerződést és elindítja az igénybejelentést az illetékes áramszolgáltató felé.

Fontos kiemelni, hogy a kivitelezőnek is dolga lesz a pályázat második fázisában, így egy egyszemélyes vállalkozás nehezebben tud majd reagálni a megkeresésekre, mint egy megfelelő kapacitással rendelkező vállalkozás. A Wagner Solar például egy 80 főt foglalkoztató vállalat, így megfelelő kapacitásokat tudunk allokálni a pályázati beruházásokra. Sőt, kollégáink elkötelezettségét mutatja az is, hogy januárban több alkalommal éjszakába nyúlóan pályázati előadásokat tartottak az érdeklődőknek, sőt, hétvégén is dolgoztunk, hogy mindenki megkapja a szükséges dokumentumokat és támogatást.

 4. Pályázat második fázisához szükséges anyagok mielőbbi beszerzése

Javasoljuk, hogy minél előbb szerezze be a kiszemelt kivitelezőtől az alábbi dokumentumokat, hogy az első pontban kiemelt gyorsaság tartható legyen:

  • Elfogadott ajánlat alapján kötött vállalkozási szerződés
  • Áramszolgáltatói igénybejelentés

 

5. Megfelelő napelemes rendszer és gyártó kiválasztása

Egy napelemes rendszert nem 2 évre választ az ember, így érdemes olyan technológiát választani, ami akár 20 év múlva is kiszolgálja igényeinket. A szabályozások és a villanyszámla összege is sokat változhat hosszú távon, így célszerű olyan inverterrel kínált megoldást választani, ami tudja az úgynevezett back-up funkciót, vagyis áramszünet esetén is alkalmas lesz arra a készülék, hogy ellássa az ingatlant elektromos energiával.

Fontos, hogy jó minőségű eszközöket válasszunk, így hosszú távon minimalizálhatjuk az esetleges meghibásodásokból eredő kellemetlenségeket, extra költségeket.

6. Tisztázó kérdések a napelemes rendszerről / A kivitelező cégek félrekommunikálása

Ha nem szeretnénk nagy meglepetéseket és utólagos csalódást, akkor érdemes tisztázni a kivitelezővel, hogy az árajánlatban szereplő rendszer tartalmazza-e a fent említett back-up funkciót, ugyanis vannak inverterek, amelyekben eredendően elérhető a funkció. És vannak olyan inverterek, amelyek alkalmasak a back-up funkcióra, de extra eszköz beépítésére van szükség, ami akár 500.000 Ft-os extra költséget is jelenthet utólag.

Sok cég annak érdekében, hogy olcsóbb legyen az ajánlata, nem teszi bele az ajánlatába a back-up funkcióhoz szükséges kiegészítő termékeket, így erre megéri rákérdezni.

A Wagner Solar ajánlataiban szereplő Solax inverterek például alapból tudják a back-up funkciót, így ezeknél az invertereknél nem kell extra költségekkel számolnunk.

7. Kivitelezői háttér

Fontos, hogy a kivitelező kiválasztásakor körültekintőek legyünk. Ugyanis ahhoz, hogy rendszerünk végül megvalósuljon olyan cégre lesz szükségünk, amelyik néhány év múlva is a piacon lesz, stabil háttérrel rendelkezik, nem beszélve a hosszútávú támogatásról.

Amit érdemes megvizsgálni:

  • Mióta van jelen a piacon a cég?
    • 1-2 éves cégek a jelenlegi piaci helyzetben kisebb eséllyel maradnak fenn.
    • Nem mindegy, hogy a kötelező 10 év kivitelezői garanciát tudjuk-e érvényesíteni
  • Mennyire tőkeerős a kiválasztott cég?
    • Nincs-e felszámolás alatt?
    • Fogja-e tudni finanszírozni a projekteket?
  • Mennyire lesz szakszerű a kivitelezés?
    • A tűzvédelmi szabályozás decemberben módosult és februárban újabb módosítás várható. Sok kivitelező nem is tud a változásról, nemhogy betartsa.
    • Az akkumulátor telepítés új dolog Magyarországon, a legtöbben kevés tapasztalattal rendelkeznek.

 Sikeres pályázatot kívánunk minden Napenergia Plusz Programban indulónak!

A bejegyzés trackback címe:

https://napelem.blog.hu/api/trackback/id/tr3318306289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása