Mekkora napelemes rendszert vásároljak, ha a jövőben elektromos autót tervezek?
2020. március 27. írta: Wagner Solar

Mekkora napelemes rendszert vásároljak, ha a jövőben elektromos autót tervezek?

Sok érdeklődőnkben felmerül a fenti kérdés. A mi célunk, hogy segítsünk a tökéletes napelemes rendszer megtervezésében és teljeskörű kivitelezésében.

Örülünk, hogy egyre több ember számára fontos, hogy energiatudatosan éljen. Az alábbiakban összefoglaljuk, hogyan érdemes kalkulálni és ez nem csak az elektromos autókra vonatkozik, hanem más fogyasztókra is, mint például egy szauna, szárítógép vagy egy medencefűtő hőszivattyú.

 home-ev-charger-rebate-offered.jpg


Fogyasztás

Egy napelemes rendszer tervezése során mindig az az alap kérdés, hogy mennyi a havi villanyszámla összege vagy az éves fogyasztás. Meglévő ingatlannál általában ez egy könnyű kérdés. A probléma akkor merül fel, amennyiben nincs megfelelő kommunikáció az érdeklődő és a kivitelező cég között.

Fontos kérdéskör ugyanis, hogy a beruházó tervez-e a jövőben bármilyen nagyobb fogyasztót beszerezni, ugyanis ez nagyban befolyásolja majd, hogy pontosan milyen típusú és mekkora rendszerre lenne szüksége. Ilyen jellegű beruházás például egy elektromos autó vagy az elektromos fűtésre való átállás is.

A jó hír, hogy amennyiben az információáramlás megfelelő, jól áthidalhatók ezek a kérdések és kiváló megoldásokból választhatunk.

Megfelelő kommunikáció

Szakértő kollégáink ilyen esetben részletesen körül szokták járni, hogy pontosan milyen extra fogyasztókkal bővül az ingatlan. Ez alapján már jól láthatóvá válik, hogy körülbelül mekkora rendszerre lesz szükség. Fontos, hogy jövőbeni terveit megossza velünk, így tudjuk a legjobb megoldást nyújtani Önnek.

Bővíthető inverter

Sok esetben, ha csak a közeljövőben valósul meg az elektromos autó vásárlás, akkor kiváló megoldás, hogy már a napelemes beruházáskor tervezünk a nagyobb energiaszükséglettel és úgy méretezzük az invertert, hogy bővíthető legyen a jövőben. Így könnyedén elindulhat a rendszer kevesebb napelem panellel, ami a jelenlegi szükségletet elégíti ki. Majd a későbbiekben, ha már beszerzésre került az extra fogyasztó, pl. elektromos autó, a rendszer további panelekkel bővíthető. A tapasztalatunk, hogy ügyfeleink ezzel a lehetőséggel gyakran élnek.

Számítás

Egy átlagos elektromos autó vegyes fogyasztásban kb. 18-20kWh energiát fogyaszt 100 kilométeren. Az egyszerűség kedvéért számoljunk 20kWh-val, de ezt a számot könnyen helyettesíthetjük saját e-autónk fogyasztásával amennyiben már van tapasztalatunk vagy vásárlás előtt vagyunk, de már utána jártunk a pontos fogyasztási adatoknak. Korábbi évek tapasztalata alapján tudjuk, hogy évente mennyit autózunk, így egy egyszerű képlettel kiszámolhatjuk az autónk éves energiaszükségletét.
Példa: évi 20.000km vezetés esetén és 20kWh/100km fogyasztással a várható energiaszükséglet 4000kWh.

Ezt kell megtermelnünk napelemes rendszerünkkel, illetve ezzel a fogyasztással kell kiegészítenünk a meglévő villamosfogyasztási adatainkat. Természetesen a dolog nem ennyire egyszerű hisz a töltés során veszteségünk van, jó esetben 90%-os hatásfokkal tudjuk betölteni autónkba az energiát. Azonban gondoljunk arra is, hogy nem mindig otthon töltjük majd az autót, hiszen utazásaink során használhatunk közúton lévő töltőket, vagy bevásárló központ parkolójában lévő töltőket stb.

 solaredge-se3680h-hd-wave-setapp-ev-charger-and-3_6kw-solar-inverter.jpg

TIPP:

A SolarEdge inverterek kiváló megoldást nyújtanak a bővíthetőségre, hiszen ha tervezésnél már így volt kalkulálva a napelemes rendszer mérete, bármikor, bármilyen típusú napelem panellel, néhány órás munkával ez kivitelezhető. Nincs szükség inverter cserére vagy újabb engedélyeztetésre. Sőt, a maximális hatásfokot tudjuk kihozni napelemes rendszerünkből. Csak a plusz paneleket kell elhelyezni a tetőn és összekötni azokat a meglévő rendszerrel. Az inverterek bővíthetőségéről szakérő kollégáink részletes információkkal tudnak szolgálni. Kérdéseit írja meg nekünk az ajanlat@wagnersolar.hu címre!

 

Inverter és autótöltő egyben

Továbbá még egy jó hír az elektromos autó tulajdonosoknak, hogy a SolarEdge gyártó a világon elsőként kifejlesztett egy olyan invertert, ami elektromos autótöltő is egyben.

Erről bővebben alábbi cikkünkben írtunk már: Amit az elektromos autó töltőkről mindenkinek tudnia érdemes

Kérje díjmentes árajánlatunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://napelem.blog.hu/api/trackback/id/tr3115563678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bati67 2020.03.29. 13:26:12

Nekem tavaly májusban kapcsolták be a 8 kW-os rendszeremet. Egész télen árammal fűtöttünk (kb. 90 nm a házunk és a melegvíz is áramról megy) és még így is van egy csomó plusz áramunk. Úgyhogy jó lenne venni egy kicsi elektromos autót a helyi közlekedésre (100 Km alatt).

Haziek 2020.03.30. 13:43:14

@bati67: Milyen elektromos fűtést használtok? Hőszivattyú, villanykazán, infra, melegvíz bojler stb, Kicsit kifejtenéd? Köszönöm előre is!
100km szinte minden elektromos autó tud, bár az tény ha minden nap lemerítek az aksit teljesen (autó teljes hatótávja 100km esetén) akkor gyorsabban fog romlani, tehát jó ha úgy tudtok tervezni hogy legalább 20% marad az aksiban a napi autózás után.

bati67 2020.03.30. 22:12:19

Fűtés: semmi extra. :-) Napközben 2 db hűtő-fűtő klímát használunk (kb. -5 fokig). Ezeken felül vettem még az ebay.de-n 2 kerámia fűtőtestes melegítőt (másold be gugliba: Fakir Heizlüfter Heiztower Elektro Heizer Heizstrahler WLAN WiFi) és 2 üvegkonvektort (El Fuego Oslo GH 2000 Glaskonvektor - ezeket éjszaka használjuk, mert hangtalanok).

Vízmelegítő: Ariston Velis EVO Plus 100 (szigorúan webáruházból!!!)

Autó: mostanában a 4 ajtós Smartokat nézegetem (csak kb. 14000 Euro)...

bati67 2020.04.01. 12:24:17

@Haziek: Ahogy nézegetem a VW eUp és a Smart is tud kb. 130 Km-t, az meg nekem bőven elég a napi haszálatra (sokszor csak 20-30 Km-t megyek egy nap)

Haziek 2020.04.03. 08:42:30

@bati67: Köszönöm a választ! Ez az üvegkonvektort hirtelen nem tudtam értelmezni de a google megmutatta, gyakorlatilag ez olyasmi lehet mint a Nobo, ami nekünk is van. Ez valóban teljesen csöndes és nekünk nagyon érzékeny a termosztátja, nagyon kis hőingásnál már ki-be kapcsol nem úgy mint a szobatermosztátok 1 vagy 0,5 c. fokos eltérésekkel.
Autókkal kapcsolatban a napi max 100km egy 8 éves Leaf is tudja bár ha nincs szükség 4 főnek kényelmesen utazásra akkor valóban az e-Up is elég lehet. Én elektromos smartot biztos nem vennék, de persze ez mindenki saját döntése. Ültem már smartban és jópofa de azért a VW kisautója lényegesen jobb. Azt tanácsolom próbáld ki mind a kettőt, pl Budapesten autómegosztó szolgáltatónál van mind a kettőből normál és benzines változat is. 1-2 ezer forintnyi autózásból a városban szerintem le lehet tesztelni hogy melyik tetszik neked jobban.

bati67 2020.04.03. 15:50:37

Jól elbeszélgetünk itt ketten... :-) A Leaf már nagy (parkolás szempontból), inkább olyan 3,5 méter hosszú autót szeretnék venni. Írd már meg lécci, hogy szerinted mi a baj pld. ezzel:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=292034475

Nekem volt Smartom (2004-es, kétszemélyes, automata, diesel), és nagyon szerettem! Ez az elektromos ForFour a Zoe technikájára épül, szerintem nem lehet rossz...

Az eUp nekem eléggé riasztó azokkal a csupasz lemezfelületekkel. :-( Ez pld. egy jól felszerelt és tetszik is:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282486363

De a Smart valahogy "komfortosabbnak" tűnik.